Partyka kan zich focussen op Dutch Open voor gehandicapten

Natalia Partyka is op dit WK de enige speelster die in zowel het gewone toernooi als de Dutch Open voor gehandicapten meedoet. De 21-jarige Poolse werd geboren zonder rechteronderarm.

“Tijdens het tafeltennissen is dat niet echt een probleem. Ik kan namelijk nog wel het balletje opgooien met mijn rechterarm”, zei Partyka woensdag na haar wedstrijd tegen Yang Ha Eun uit Zuid-Korea. De
Poolse won nog wel de eerste game, maar daarna was de Aziatische opponent te sterk: 1-4. “Ik ben natuurlijk teleurgesteld, maar ik kan ook tevreden zijn omdat ik een goede wedstrijd heb gespeeld. Ze is een hele complete speler. Haar backhand is misschien nog wel beter dan haar forehand”, aldus Partyka, die in haar carrière al twee gouden medailles op de Paralympics won. In Athene en Bejing was ze de sterkste in het enkelspeltoernooi en in China deed ze ook mee aan de gewone Spelen. Door de nederlaag tegen Yang Ha Eun zit het WK er voor Partyka op. In het dubbelspel is ze namelijk ook uitgeschakeld. “Ik heb me vooral gefocust op het normale toernooi, want dat is veel belangrijker
dan het toernooi voor gehandicapten. Ik kan nu lekker uitrusten en me richten op de Dutch Open.”

Geef een reactie

