Boll tevreden met bronzen medaille

Publiekslieveling Timo Boll is er niet in geslaagd om de finale van het WK te halen. De 30-jarige Duitser verloor zondagmiddag in vijf games van Zhang Jike: 11-7, 5-11, 3-11, 3-11, 9-11. Boll mag daardoor later vandaag de bronzen plak in ontvangst nemen, net als Ma Long. Hij verloor zijn halve finale met 4-2 van Wang Hao.

Boll kon vooraf al tevreden zijn met feit dat hij voor het eerst in zijn loopbaan een WK-medaille wint. Die gedachte speelde echter geen rol bij de voorbereiding op de halve finale. “Ik heb me net zo voorbereid als anders en ik begon ook goed aan het duel. Aan mijn wedstrijdinstelling heeft het niet gelegen”, aldus de Duitser, die na afloop met een brede glimlach de pers te woord stond. “Natuurlijk ben ik nu nog teleurgesteld, maar straks overheerst de vreugde omdat ik eindelijk een medaille heb gepakt. Er valt nu een soort druk van mijn schouders af.”
Net als eerder deze week kon Boll ook zondag op de steun van het publiek in Ahoy rekenen. Toch lukte het hem niet om te voorkomen dat alle gouden medailles van dit WK meegaan naar China. “Ze zijn gewoon te sterk en ze verdienen die medailles. Op grote toernooien zijn er altijd wel een paar Chinezen in topvorm”, vindt Boll. “Het trainingsniveau in China ligt ontzettend hoog. Alles moet kloppen om de Chinezen te verslaan.” De drievoudig Europees kampioen nam tegen Zhang Jike veel risico door om zijn backhand heen te lopen. “Dat risico moet je soms nemen. Helaas had de tegenstander daar een antwoord op.”
Ondanks de uitschakeling in de halve eindstrijd kijkt Boll terug op een geslaagd toernooi. “Ik heb een aantal goede wedstrijden gespeeld en ik moet me nu proberen te plaatsen voor de Olympische Spelen in Londen. Bij mijn trainingen moet de nadruk liggen op kwaliteit in plaats van kwantiteit.”

Geef een reactie

