Ma Lin is sfeervol Ahoy dankbaar

Ma Lin is zaterdag in de kwartfinales van het WK uitgeschakeld door landgenoot Ma Long. De Chinees verloor het duel in vijf games: 5-11, 9-11, 4-11, 11-4 en 7-11.

“Ik maakte in de eerste game teveel fouten. Daarna had ik in de tweede game de kans om gelijk te komen, maar ik kon die kans helaas niet benutten. Ik ben heel erg teleurgesteld”, reageerde de 31-jarige speler, die naar Ahoy was gekomen om zijn ‘grand slam’ te voltooien. Ma Lin heeft alle grote toernooien al eens gewonnen, behalve het WK. “Dit is al mijn achtste WK en ik betreur het dat het opnieuw niet is gelukt.”
Tegenstander Ma Long, die al negen keer van Ma Lin won en pas drie keer verloor, wist de Olympisch kampioen van Bejing overtuigend te verslaan. De nummer vijf van de wereld oogde fitter dan zijn opponent. “Toch voelde ik me wel oké. Ik ben wel gewend om veel intensieve wedstrijden te spelen.”
Ma Lin wist bij een 3-0 achterstand een game te winnen, maar vervolgens was Ma Long weer te sterk. Het fanatieke publiek in Ahoy, dat tijdens de time-outs de wave inzette, kreeg daardoor geen zesde game te zien. “De sfeer in Europese stadions is altijd heel goed. Het motiveert me om met meer passie te tafeltennissen”, besloot Ma Lin.

Geef een reactie

